Ξέρεις πότε και πώς κάνεις περιστροφή ελαστικών;

Ξέρεις πότε και πώς κάνεις περιστροφή ελαστικών;

Περιστροφή ελαστικών: Γιατί πρέπει να την κάνεις, κάθε πόσα χιλιόμετρα και πώς ακριβώς πρέπει να κάνεις την περιστροφή των ελαστικών;

Η περιστροφή ελαστικών, δηλαδή η τακτική μετακίνηση των ελαστικών του αυτοκινήτου σε συγκεκριμένα μοτίβα από μπροστά προς τα πίσω ή από τη μία πλευρά στην άλλη, αποτελεί βασικό στοιχείο της σωστής συντήρησης των ελαστικών και της ασφάλειας στην οδήγηση.

Τι ακριβώς είναι η περιστροφή ελαστικών;

Η περιστροφή ελαστικών σημαίνει ότι αλλάζεις περιοδικά τη θέση κάθε ελαστικού στο όχημά σου. Πρέπει να την κάνεις σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος ή περίπου κάθε 8.000 με 10.000 χλμ..

Εκτός από την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής των ελαστικών, η περιστροφή σου δίνει την ευκαιρία να ελέγξεις οπτικά τα ελαστικά για τυχόν φθορές, να ελέγξεις την πίεσή τους, να τα ισορροπήσεις αν παρατηρείς κραδασμούς και να τσεκάρεις το βάθος του πέλματος.

Γιατί είναι σημαντική η περιστροφή των ελαστικών;

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η περιστροφή ελαστικών αποτελεί βασικό στοιχείο της συντήρησής τους:

  • Ομοιόμορφη φθορά: Κατανέμει τη φθορά ομοιόμορφα σε όλα τα ελαστικά, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους. Κάθε θέση στο όχημα προκαλεί διαφορετικό βαθμό φθοράς στα ελαστικά. Για παράδειγμα, τα μπροστινά ελαστικά σε ένα προσθιοκίνητο όχημα υφίστανται περισσότερη τριβή λόγω της επιτάχυνσης, του φρεναρίσματος και των στροφών.
  • Καλύτερη πρόσφυση και χειρισμός: Όταν το βάθος του πέλματος είναι ομοιόμορφο, η οδήγηση είναι πιο ασφαλής, ειδικά στο φρενάρισμα και στις στροφές.
  • Μείωση καταπόνησης του συστήματος μετάδοσης: Στα τετρακίνητα οχήματα, τα ομοιόμορφα φθαρμένα ελαστικά μειώνουν την πίεση στα εξαρτήματα της μετάδοσης, προλαμβάνοντας πρόωρες βλάβες.

Πώς γίνεται η σωστή περιστροφή ελαστικών;

Η σωστή περιστροφή ελαστικών εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και το σύστημα κίνησης. Στα αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, η διαδικασία αλλάζει από τα πισωκίνητα αυτοκίνητα. Έτσι, και τα τετρακίνητα αυτοκίνητα έχουν διαφορετική μέθοδο περιστροφής των ελαστικών.

  • Προσθιοκίνητα: Τα πίσω ελαστικά τοποθετούνται μπροστά, αλλάζοντας πλευρά, ενώ τα μπροστινά ελαστικά μετακινούνται πίσω χωρίς να αλλάξουν πλευρά.
  • Πισωκίνητα: Ουσιαστικά, γίνονται αντίστροφα από τα αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς. Τα μπροστινά ελαστικά , δηλαδή, μετακινούνται πίσω αλλάζοντας πλευρά, ενώ τα πίσω πηγαίνουν μπροστά χωρίς αλλαγή πλευράς.

Στα τετρακίνητα τώρα, η σωστή μέθοδος είναι η περιστροφή τύπου «X ή χιαστή», όπου κάθε ελαστικό αλλάζει θέση τόσο στον άξονα όσο και στην πλευρά του οχήματος.

Διαδικασία:

  • Το αριστερό μπροστινό ελαστικό μετακινείται στη δεξιά πίσω θέση.
  • Το δεξί μπροστινό ελαστικό μετακινείται στην αριστερή πίσω θέση.
  • Το αριστερό πίσω ελαστικό τοποθετείται στη δεξιά μπροστινή θέση.
  • Το δεξί πίσω ελαστικό μετακινείται στην αριστερή μπροστινή θέση.

 

Δείτε επίσης

Πώς να ελέγξεις το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων σε 4 απλά βήματα

Πώς να ελέγξεις το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων σε 4 απλά βήματα

F1: Σκέφτονται ήδη την αντικατάσταση του Lawson στην Red Bull;

F1: Σκέφτονται ήδη την αντικατάσταση του Lawson στην Red Bull;

5 ακριβές μοτοσικλέτες που… αξίζουν τα λεφτά τους

5 ακριβές μοτοσικλέτες που… αξίζουν τα λεφτά τους

F1: Ο διπλός αποκλεισμός της Ferrari από το Κινέζικο Grand Prix – Το είχε ξαναπάθει ο Hamilton

F1: Ο διπλός αποκλεισμός της Ferrari από το Κινέζικο Grand Prix – Το είχε ξαναπάθει ο Hamilton

4κύλινδρος vs 6κύλινδρος κινητήρας: Τι αξίζει περισσότερο

4κύλινδρος vs 6κύλινδρος κινητήρας: Τι αξίζει περισσότερο

F1- GP Κίνας: Τα αποτελέσματα του αγώνα στην Σαγκάη

F1- GP Κίνας: Τα αποτελέσματα του αγώνα στην Σαγκάη