Η μουσική στην οδήγηση δεν απαγορεύεται από τον Κ.Ο.Κ., αλλά προβλέπεται πρόστιμο σε όσους χρησιμοποιούν ακουστικά, ανεξαρτήτως εάν είναι ασύρματα ή όχι, καθώς περιορίζουν την επικοινωνία με το περιβάλλον.
Τα ασύρματα ακουστικά πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για τη συνομιλία του οδηγού με κάποιο άλλο άτομο και όχι για ψυχαγωγικούς σκοπούς, όπως το άκουσμα μουσικής, ενός podcast ή μιας ραδιοφωνικής εκπομπής, διότι ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι απομονώνεται πλήρως από το περιβάλλον του και αδυνατεί να λάβει τα ηχητικά σήματα που εκπέμπονται από τους υπόλοιπους που βρίσκονται στο οδικό δίκτυο.
Για παράδειγμα, ο οδηγός δεν θα μπορέσει να ακούσει μία κόρνα, τη διέλευση ενός ασθενοφόρου ή ακόμα και μια μοτοσικλέτα, η οποία φτάνει σε μια διασταύρωση.
Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του Άρθρου 13 «Οδηγοί», ο οδηγός απαγορεύεται να χρησιμοποιεί εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και τηλεόραση.
Πότε επιβάλλεται τσουχτερό πρόστιμο για μουσική στην οδήγηση
Ο παραβάτης τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και των στοιχείων κυκλοφορίας για 60 ημέρες.
Σημειώνεται ότι η χρήση ακουστικών που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρόμοιες ηχητικές συσκευές, απαγορεύεται και στους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια (περ. στ’ της παραγράφου 1 στο Άρθρο 40 του ΚΟΚ).
Το διοικητικό πρόστιμο σ’ αυτούς αυξάνεται σε 150 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση επιτόπου του διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες. Στα Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα), ισχύει μόνο το πρόστιμο, καθώς δεν είναι απαραίτητο να έχουν δίπλωμα οδήγησης.
Δείτε επίσης
Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland
Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO
Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση
To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA
Ford Ranger PHEV Platinum: Ανυπέρβλητη ισχύς!