Toyota & Suzuki: Ιαπωνική σύμπραξη

Toyota & Suzuki: Ιαπωνική σύμπραξη

Οι εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και στη διεθνή οικονομία απαιτούν συνεργασίες και συγχωνεύσεις, ακόμη και μεταξύ κολοσσών που κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι στον χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας θα παραμείνουν τρεις έως τέσσερις μεγάλοι όμιλοι αυτοκινήτων. Ένα πιθανό σενάριο που έχει λάβει δημοσιότητα είναι η συγχώνευση της Stellantis και της Renault, οι οποίες έχουν ως μέτοχο το γαλλικό κράτος και αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Στη Γερμανία, η οικονομική κρίση και η ηλεκτροκίνηση έχουν επηρεάσει όλες τις εμβληματικές μάρκες και ήδη ξεκίνησαν συζητήσεις για συνεργασίες.

Στην Ιαπωνία, το… καρπούζι και το μαχαίρι τα κρατά η κυρίαρχη Toyota. H μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου έχει περιχαρακώσει τη θέση της, κάνοντας συνεργασίες και δίνοντας οικονομική υποστήριξη σε όλες τις ιαπωνικές μάρκες έκτος της Nissan και της Mitsubishi, που ανήκουν στο Renault Group.

Η τελευταία της συνεργασία, που ανακοινώθηκε την Τέταρτη 30 Οκτωβρίου, θα είναι με τη δυναμική μάρκα Suzuki. Η Suzuki Motor Corporation και η Toyota Motor Corporation αποφάσισαν να ενισχύσουν περαιτέρω τη συνεργασία τους στον τομέα της προμήθειας ενός μοντέλου BEV SUV, που αναπτύχθηκε από τη Suzuki για την Toyota. Αυτό το νέο μοντέλο προγραμματίζεται να κατασκευαστεί στη Suzuki Motor Gujarat στην Ινδία από την άνοιξη του 2025.

Η Suzuki και η Toyota ξεκίνησαν από την περιοχή Enshu -το δυτικό τμήμα της επαρχίας Shizuoka- στην Ιαπωνία, με την πρόκληση να περάσουν από την κατασκευή αργαλειών σε αυτή των αυτοκινήτων.

Από το 2016, όταν ο πρόεδρος της Suzuki (σήμερα Senior Advisor) Osamu Suzuki και ο πρόεδρος της Toyota (νυν πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου) Akio Toyota ξεκίνησαν να διερευνούν μια ενδεχόμενη σύμπραξη, οι δύο εταιρείες έχουν δεσμευτεί για μια ευρεία συνεργασία με στόχο να προσφέρουν στους ανθρώπους ελευθερία στη μετακίνηση και οδηγική απόλαυση. Οι τομείς συνεργασίας είναι ποικίλοι και περιλαμβάνουν την παραγωγή και αμοιβαία προμήθεια οχημάτων και τη διάδοση των ηλεκτροκίνητων. Ως αποτέλεσμα, η διάθεση στην αγορά οχημάτων που προέκυψαν από τη συνεργασία των δύο εταιρειών έχει επεκταθεί στην Ιαπωνία, στην Ινδία, στην Ευρώπη, στην Αφρική και στη Μέση Ανατολή.

Αυτή η νέα εξέλιξη σηματοδοτεί το πρώτο BEV στη σχέση μεταξύ των δύο εταιρειών. Θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως, παρέχοντας επιλογή BEV ακόμα και στην αγορά SUV, η οποία παρουσιάζει αξιοσημείωτη ανάπτυξη. Με αυτή τη νέα προσθήκη, η Suzuki και η Toyota θα προωθήσουν περαιτέρω τις πρωτοβουλίες τους για την επίτευξη μιας ουδέτερης ως προς τον άνθρακα κοινωνίας.

Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως BEV. Είναι ένα ευέλικτο SUV με τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά ενός BEV, διαθέτει μεγάλη αυτονομία και άνετο εσωτερικό. Διατίθεται επίσης με σύστημα 4WD, προσφέροντας εξαιρετική οδηγική απόδοση ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους.

Η μονάδα BEV και η πλατφόρμα που υιοθετήθηκαν για αυτό το μοντέλο αναπτύχθηκαν από κοινού από τις Suzuki, Toyota και Daihatsu Motor Corporation, αξιοποιώντας τις δυνάμεις της κάθε εταιρείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ελληνική αγορά για πρώτη φορά η Suzuki κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις εννεαμήνου, πίσω από την κυρίαρχη Toyota.

Δείτε επίσης

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

5 εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που δεν θα ξανα βγουν στην αγορά

5 εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που δεν θα ξανα βγουν στην αγορά

Πώς ξεμπουκώνει το αυτοκίνητο – Πώς το φτιάχνω

Πώς ξεμπουκώνει το αυτοκίνητο – Πώς το φτιάχνω

Τι είναι ο καφέ αφρός που βγαίνει από το κλιματιστικό αυτοκινήτου

Τι είναι ο καφέ αφρός που βγαίνει από το κλιματιστικό αυτοκινήτου

4 περίεργα αξεσουάρ αυτοκινήτου: Η Rolls Royce με τη χρυσή τουαλέτα

4 περίεργα αξεσουάρ αυτοκινήτου: Η Rolls Royce με τη χρυσή τουαλέτα