Η Fiat εγκαταλείπει την κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων καθώς ανανεώνει τη γκάμα της με μεγαλύτερα αυτοκίνητα που θα διατίθενται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Η Fiat θα λανσάρει τέσσερα νέα οχήματα μέσα σε τέσσερα χρόνια σε ένα «νέο παγκόσμιο παιχνίδι» για τη μάρκα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ολιβιέ Φρανσουά.
Τα νέα μοντέλα θα μοιράζονται μια κοινή παγκόσμια πλατφόρμα από τη Stellantis, την μητρική εταιρεία της Fiat. Θα προσφέρονται με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία, υβριδικές μονάδες και κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το πρώτο νέο μοντέλο θα είναι ο διάδοχος του Panda. Θα είναι μεγαλύτερο από το σημερινό Panda – «ένα είδος Mega-Panda», όπως δήλωσε ο Φρανσουά. Το πρωτότυπο αυτού του αυτοκινήτου που παρουσίασε η Fiat φέρει σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από την οβάλ πίστα δοκιμών του πρώην εργοστασίου του Lingotto στο Τορίνο.
«Η υψηλή θέση οδήγησης και ο στιβαρός σχεδιασμός καθιστούν αυτό το αυτοκίνητο πόλης τον τέλειο σύμμαχο για τους πελάτες ανά τον κόσμο, ειδικά σε πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα» δήλωσε ο Ολιβιέ Φρανσουά.
Το δεύτερο από τα τέσσερα οχήματα θα είναι ένα pickup. Το Fiat Strada είναι το πιο δημοφιλές όχημα στην αγορά της Βραζιλίας. Το νέο μοντέλο συνδυάζει τη φιλοσοφία του pickup με τη λειτουργικότητα ενός LCV και την άνεση ενός SUV σε μέγεθος που είναι κατάλληλο για συνθήκες πόλης σε όλο τον κόσμο, αναφέρει η Fiat σε ανακοίνωσή της προσθέτοντας πως «είναι βέβαιη ότι αυτός ο τύπος οχήματος μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία της μάρκας σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμη και στην Ευρώπη».
Το τρίτο είναι ένα μοντέλο με fastback αμάξωμα που θα ακολουθήσει τα βήματα δύο εκ των πιο επιτυχημένων μοντέλων της μάρκας – του Fiat Fastback στη Βραζιλία και του Fiat Tipo στη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Το SUV σε στυλ κουπέ fastback πωλείται μόνο στη Νότια Αμερική. Ο Ολιβιέ Φρανσουά δήλωσε ότι το νέο αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο για τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ακόμη και για την Ευρώπη.
Το τέταρτο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε είναι ένα ευρύχωρο SUV – «ένα είδος Giga-Panda» – που απευθύνεται σε οικογένειες. Το SUV πιθανότατα θα ανταγωνιστεί το Dacia Duster στην ολοένα και πιο δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV.
Ο Ολιβιέ Φρανσουά παρουσίασε επίσης ένα πέμπτο πρωτότυπο όχημα, και συγκεκριμένα ένα όχημα της κατηγορίας camper που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα.
Όλα τα νέα οχήματα θα βασίζονται στην πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων χαμηλού κόστους Smart Car της Stellantis, η οποία αποτελεί τη βάση του μικρού ηλεκτρικού Citroen e-C3 που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Ο διάδοχος του Panda θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Κραγκούγιεβατς της Σερβίας. Δεν θα αντικαταστήσει άμεσα το σημερινό Panda, το οποίο θα παραμείνει στην παραγωγή τουλάχιστον μέχρι το 2026 στο εργοστάσιο Πομιλιάνο ντ΄Άρκο στην Ιταλία.
Η παραγωγή του μικρού ηλεκτρικού Fiat 500 στο Μιραφιόρι του Τορίνο θα σταματήσει στα τέλη του 2026. Ο αντικαταστάτης του θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Small της Stellantis ενώ δεν έχει επιλεγεί ακόμη το εργοστάσιο παραγωγής του στην Ευρώπη.
Το γεγονός ότι το νέο Panda θα είναι ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας σηματοδοτεί την έξοδο της Fiat στην Ευρώπη από την κατηγορία των μίνι μοντέλων, στην οποία κυριαρχεί σήμερα με το Panda και το 500.
Σύμφωνα με την Dataforce, πέρυσι τα δύο μοντέλα της Fiat ήταν τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία, με το συνολικό μερίδιο της μάρκας σε αυτό το τμήμα της αγοράς να φτάνει το 42%, μειωμένο κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το 2022.
Ο διάδοχος του Panda θα παρουσιαστεί στις 11 Ιουλίου, στην 125η επέτειο από την ίδρυση της Fiat. Θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα μοντέλα, ένα κάθε χρόνο μέχρι το 2027.
Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS