Stellantis: 36,5 εκατ. ευρώ η αμοιβή του Κάρλος Ταβάρες

Stellantis: 36,5 εκατ. ευρώ η αμοιβή του Κάρλος Ταβάρες

Η συνολική αποζημίωση του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis Κάρλος Ταβάρες το 2023 αυξήθηκε κατά 56% φτάνοντας στα 36,49 εκατ. ευρώ, έναντι 23,46 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022.

Ο Κάρλος Ταβάρες έλαβε 23,47 εκατ. ευρώ σε μετρητά και μετοχές το 2023, συμπεριλαμβανομένου ενός «κινήτρου μετασχηματισμού» ύψους 10 εκατ. ευρώ για την επίτευξη στόχων που συνδέονται με τις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά την παγκόσμια κινητικότητα, την τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.

Το πακέτο του Κάρλος Ταβάρες περιλαμβάνει επίσης 13 εκατ. σε μακροπρόθεσμα κίνητρα που συνδέονται με συγκεκριμένους στόχους απόδοσης, οι οποίοι ενδέχεται να μην επιτευχθούν με αποτέλεσμα να μην δοθεί η σχετική αποζημίωση.

Η μη δεσμευτική ψήφος των μετόχων της Stellantis σχετικά με τις αμοιβές των διευθυντικών στελεχών ενέκρινε πέρυσι το πακέτο του 2022 για τον Κάρλος Ταβάρες, μετά την αρχική απόρριψη της αποζημίωσής του το προηγούμενο έτος.

Η Stellantis, η οποία έχει υπό τη σκέπη της εμπορικά σήματα όπως η Chrysler, η Jeep και η Fiat, δήλωσε ότι ηγήθηκε του κλάδου ως προς τις οικονομικές επιδόσεις της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 και ότι η τιμή της μετοχής της ξεπέρασε τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και τον δείκτη S&P 500 (SPX) με σημαντική διαφορά από την ίδρυση της εταιρείας το 2021.

Κατά τη διάρκεια συνομιλιών την προηγούμενη χρονιά με τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, το συνδικάτο εργαζομένων UAW άσκησε δριμεία κριτική στις αμοιβές των διευθυνόντων συμβούλων της General Motors, της Ford Motor και της Stellantis προκειμένου να υποστηρίξει την ανάγκη σημαντικών μισθολογικών αυξήσεων για τους ωρομίσθιους εργαζόμενους.

Η Ford και η GM δεν έχουν ακόμη γνωστοποιήσει τις αμοιβές των CEO τους για το 2023. Το 2022, η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Μαίρη Μπάρα έλαβε συνολική αποζημίωση 27 εκατ. ευρώ και ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Τζιμ Φάρλεϊ, αντίστοιχα, σχεδόν 19 εκατ. ευρώ.

Μετά από στοχευμένες απεργίες στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι συμφωνίες της UAW μαζί τους περιελάμβαναν άμεση αύξηση των μισθών κατά 11% και αύξηση του βασικού μισθού κατά 25% έως το 2028 και μείωση του χρόνου που απαιτείται για την επίτευξη του ανώτατου μισθού σε τρία χρόνια από οκτώ. Επίσης η συμφωνία προβλέπει μονιμοποίηση των προσωρινών εργαζομένων και αύξηση του μισθού τους κατά 150%.

Λιγότεροι εργαζόμενοι απολαμβάνουν υψηλότερες αποδοχές

Η Stellantis δήλωσε ότι ο μέσος της υπάλληλός της είχε αποδοχές 70.404 ευρώ το 2023, ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 9,4% έναντι των 64.328 ευρώ το 2022.

Καταγράφοντας σημαντική αύξηση, η συνολική αποζημίωση του Κάρλος Ταβάρες πέρσι σε σχέση με τον μισθό του μέσου εργαζομένου ήταν υψηλότερη κατά 518 φορές. Η Stellantis δικαιολόγησε την αύξηση αυτή αποδίδοντας την στον αντίκτυπο ενός εφάπαξ, μακροπρόθεσμου κινήτρου για την περίοδο 2021-2025.

Η Stellantis δήλωσε ότι το ανθρώπινο δυναμικό της παγκοσμίως μειώθηκε κατά 5,2% το 2023 σε λίγο πάνω από 258.000 άτομα. Το προσωπικό της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική μειώθηκε από 88.835 άτομα το 2022 σε 81.341 πέρυσι.

 

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Ευρώπη: Τα ηλεκτρονικά καύσιμα αλλάζουν τα δεδομένα

Ευρώπη: Τα ηλεκτρονικά καύσιμα αλλάζουν τα δεδομένα

Κουίζ: Ξέρεις τα μυστικά των 4 τροχών; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Κουίζ: Ξέρεις τα μυστικά των 4 τροχών; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ