Γιατί τα plug-in υβριδικά αντιμετωπίζουν αβέβαιο μέλλον

Γιατί τα plug-in υβριδικά αντιμετωπίζουν αβέβαιο μέλλον

Τα PHEV αντιμετωπίζονται με καχυποψία από τους νομοθέτες καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εκπομπές CO2 στη πραγματική χρήση είναι πολύ υψηλότερες από τα αποτελέσματα των δοκιμών τους.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις plug-in υβριδικών(PHEV) έχουν αυξηθεί το 2023, παρά την μεγάλη πτώση στη Γερμανία, όπου η ζήτηση για μοντέλα με υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας έπεσε σε πρωτοφανή επίπεδα μετά την κατάργηση των κρατικών κινήτρων για την συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Μέχρι τον Αύγουστο, στην κατηγορία των PHEV ήταν στην κορυφή του Ford Kuga, ακολουθούμενο από το Volvo XC60 με 26.470, σύμφωνα με στοιχεία από τους αναλυτές της αγοράς Dataforce.

Γιατί τα plug-in υβριδικά αντιμετωπίζουν αβέβαιο μέλλον

Ωστόσο, ενώ οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν 4,4% στις 635.487 μονάδες, το συνολικό μερίδιο στην αγορά των PHEV μειώθηκε στο 7,4% το πρώτο οκτάμηνο του 2023, ενώ πέρσι την ίδια περίοδο ήταν 8,4%, καθώς δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν με την ανάπτυξη που σημειώθηκε στο ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου, αναφέρει το Automotive News Europe.

Τα κίνητρα οδηγούν την αγορά των PHEV

Η μείωση του μεριδίου αγοράς δείχνει την υποκείμενη ευθραυστότητα της ζήτησης για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, η οποία καθοδηγείται περισσότερο από κίνητρα παρά από την ελκυστικότητα των καταναλωτών.

«Η μοίρα των PHEV συνδέεται στενά με το φορολογικό σύστημα», δήλωσε ο Benjamin Kibies, ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων στην Dataforce.

Τα PHEV συνδυάζουν ένα παραδοσιακό υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μια μεγαλύτερη μπαταρία για να αυξήσουν την αυτονομία μόνο για ηλεκτρική ενέργεια. Αυτή η εκτεταμένη γκάμα ανταμείβεται πλουσιοπάροχα στον επίσημο κύκλο δοκιμών εκπομπών με πολύ χαμηλό αριθμό CO2, καθιστώντας τα αυτοκίνητα με την τεχνολογία επιλέξιμα για αγορά και φορολογικά κίνητρα σε ορισμένες χώρες, ενώ βοηθά επίσης τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν τους μέσες εκπομπές CO2.

Kαχυποψία

Παρόλα αυτά, τα PHEV αντιμετωπίζονται με καχυποψία από αρκετούς νομοθέτες, οι οποίοι έχουν δει στοιχεία από πηγές όπως το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT) που δείχνουν ότι οι πραγματικές εκπομπές CO2 από αυτά τα αυτοκίνητα είναι πολύ υψηλότερες από τα αποτελέσματα των δοκιμών WLTP.

Μια έκθεση του ICCT πέρσι ανέφερε ότι οι εκπομπές PHEV είναι τρεις έως πέντε φορές πάνω από τα επίσημα στοιχεία, με τα εταιρικά αυτοκίνητα ιδίως να κινούνται με μπαταρία μόνο κατά 11% έως 15% του χρόνου σε σύγκριση με το 70% έως 85% που υποτίθεται από τις δοκιμές εκπομπών WLTP.

Η Γερμανία τόλμησε

Γιατί τα plug-in υβριδικά αντιμετωπίζουν αβέβαιο μέλλον

Η απόφαση της Γερμανίας να εξαλείψει τα κίνητρα αγοράς μεταξύ 5.625 και 6.750 ευρώ για νέα plug-in υβριδικά από την αρχή του έτους οδήγησε την αγορά PHEV εκεί να πέσει κατά 42%, μειώνοντας τις πωλήσεις σχεδόν κατά 80.000 τους πρώτους οκτώ μήνες του 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.

Η Γερμανία ήταν μια ακραία θέση μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών, οι οποίες γενικά δεν προσφέρουν πλέον κίνητρα αγοράς για τα PHEV, αλλά αντιθέτως τα καθιστούν πιο ελκυστικά από τα ισοδύναμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μειώνοντας τους φόρους αγοράς ή μειώνοντας το βάρος του φόρου εταιρικού αυτοκινήτου, με βάση τον αριθμό των χαμηλών εκπομπών CO2.

Κίνητρα στη Γαλλία

Οι αγορές που σημείωσαν ανάπτυξη PHEV περιλαμβάνουν και τη  Γαλλία, η οποία εξαιρεί τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα μαζί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον φόρο αγοράς. Κέρδη πωλήσεων καταγράφηκαν επίσης στο Ηνωμένο Βασίλειο — την τρίτη μεγαλύτερη αγορά PHEV στην Ευρώπη, η οποία προσφέρει στις εταιρικές πωλήσεις σημαντική έκπτωση στον φόρο.

Επίσης, προσφέρει εκπτώσεις εταιρικών αυτοκινήτων και το Βέλγιο, όπου οι πωλήσεις PHEV αυξήθηκαν κατά 79% μέχρι τον Αύγουστο, κατατάσσοντας τη χώρα στην τέταρτη θέση πάνω από την Ιταλία. Το Βέλγιο είχε ένα από τα υψηλότερα μερίδια αγοράς PHEV από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα, που έφθασε το 20%. Η Σουηδία ήταν στην κορυφή με 21%.

Κύριος μοχλός

Οι εταιρικές πωλήσεις είναι ο κύριος μοχλός της ζήτησης PHEV, με τις ιδιωτικές πωλήσεις να μειώνονται κατά 18% τους πρώτους οκτώ μήνες του 2023 και να αποτελούν το ένα τέταρτο του συνόλου, σύμφωνα με την Dataforce.

Παρά τις προκλήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να λανσάρουν νέα PHEV καθώς η ζήτηση για ντίζελ συρρικνώνεται, που για χρόνια ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή για τους εταιρικούς στόλους.

Οι μάρκες του Ομίλου Volkswagen VW και Skoda ανακοίνωσαν πρόσφατα τέσσερα νέα μοντέλα στην αναθεωρημένη πλατφόρμα MQB Evo που ενσωματώνει κινητήρα βενζίνης 1.5  και μεγάλη μπαταρία 19,7 kWh.

Οι νέες εκδόσεις PHEV των VW Tiguan, VW Passat, Skoda Kodiaq και Skoda Superb, μπορούν να ταξιδέψουν έως και 100 χλμ. μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και να φορτίζονται οι μπαταρίες τους σε ταχυφορτιστές DC έως και 50 kW.

Κορυφαίο το Ford Kuga PHEV

Γιατί τα plug-in υβριδικά αντιμετωπίζουν αβέβαιο μέλλον

 

Το κορυφαίο στην κατηγορία Ford Kuga PHEV αντιπροσωπεύει το 44% των πωλήσεων του Kuga και αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Ford για την επίτευξη του στόχου του μέσου όρου CO2 του στόλου, καθώς η εταιρεία αναμένει το ηλεκτρικό συμπαγές SUV Explorer, το οποίο θα φτάσει στην αγορά το καλοκαίρι του 2024.

Το Volvo XC60 PHEV αντιπροσωπεύει το 43% των συνολικών πωλήσεων του XC60, ενώ η Mercedes-Benz GLC PHEV είναι το 35% του συνόλου του μοντέλου.

Η ώθηση των αυτοκινητοβιομηχανιών για εγκατάσταση μεγαλύτερων μπαταριών και ταχείας φόρτισης στα PHEV είναι εν μέρει ως απάντηση στις απειλές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για επανεκτίμηση της γενναιόδωρης δοκιμής εκπομπών, καθώς και για να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναφέρουν πραγματικές καταγεγραμμένες τιμές οικονομίας καυσίμου από αυτοκίνητα στο δρόμο.

The leaders

Europe’s top-selling plug-in hybrids

Γιατί τα plug-in υβριδικά αντιμετωπίζουν αβέβαιο μέλλον


About the author


Δείτε επίσης

Formula 1: Λείπει ο Κίμι Ράικονεν!

Formula 1: Λείπει ο Κίμι Ράικονεν!

Volkswagen ID.7 Tourer: Με αυτονομία 687 χιλιομέτρων και αυξημένο infotainment

Volkswagen ID.7 Tourer: Με αυτονομία 687 χιλιομέτρων και αυξημένο infotainment

Mercedes : Πότε θα έρθουν τα νέα φθηνά μοντέλα

Mercedes : Πότε θα έρθουν τα νέα φθηνά μοντέλα

Formula1: Κλείστηκε στο στούντιο ο Σαρλ Λεκλέρ! (Video)

Formula1: Κλείστηκε στο στούντιο ο Σαρλ Λεκλέρ! (Video)

Κουίζ: Πόσο καλά αναγνωρίζεις τα εμβληματικά λογότυπα του κόσμου;

Κουίζ: Πόσο καλά αναγνωρίζεις τα εμβληματικά λογότυπα του κόσμου;

Τι θα συμβεί αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χτυπηθεί από κεραυνό

Τι θα συμβεί αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χτυπηθεί από κεραυνό