Hyundai Mobis e-Corner: το ηλεκτρικό «καβούρι» εκπλήσσει στο Λας Βέγκας [βίντεο]

Hyundai Mobis e-Corner: το ηλεκτρικό «καβούρι» εκπλήσσει στο Λας Βέγκας [βίντεο]

Η Hyundai Mobis τρελαίνει την CES στο Λας Βέγκας με την τελευταία έκδοση του συστήματος e-Corner, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την περασμένη άνοιξη.

Μια τεχνολογία η οποία, όπως φαίνεται στο βίντεο, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται πλευρικά, διαγώνια (σαν καβούρι) και να στρίβει μόνο του.

Έτοιμο για παραγωγή

Το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην έκθεση στο Λας Βέγκας δημιουργήθηκε ξεκινώντας από ένα Ioniq 5 και βασίζεται στην τεχνολογία In-Wheel, η οποία ενσωματώνει κινητήρα (για πρόσφυση), φρένα, ανάρτηση και τιμόνι μέσα σε κάθε τροχό, έτσι ώστε τα τέσσερα ελαστικά να μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.

Με αυτόν τον τρόπο, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί πλευρικά, αλλά και να «στρέψει» σε έναν άξονα και να διανύσει διαγώνια κάποιες τομές του δρόμου. Η τεχνολογία, εξηγεί ο αντιπρόεδρος της Mobis, Lee Seung-Hwan, «είναι ήδη έτοιμη για παραγωγή», αφού οι πρώτες δοκιμές στο δρόμο ολοκληρώθηκαν με επιτυχία το 2023.

Παρέχονται αισθητήρες

Οι δυνατότητες κίνησης που ανοίγει η τεχνολογία e-Corner είναι αξιοσημείωτες, ιδίως όσον αφορά τη στάθμευση και τους ελιγμούς σε μικρούς χώρους, αλλά και τις αλλαγές λωρίδας.

Για το λόγο αυτό, τρεις αισθητήρες φωτός εισήχθησαν στο πρωτότυπο, ένα Lidar στο παρμπρίζ, δύο Lidar μικρών αποστάσεων σε αντιστοιχία με τους μπροστινούς προβολείς και ένας τρίτος Lidar στο κέντρο του καπό για να ανιχνεύει γύρω αντικείμενα και να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να εκτελεί ελιγμούς αυτόνομα και με ασφάλεια.

Φώτα εδάφους

Μια σειρά από φωτιστικά σώματα στον μπροστινό και τον πίσω προφυλακτήρα, πλαισιωμένα από λωρίδες LED στα πλαϊνά, παρέχουν πολύτιμες οπτικές ενδείξεις για την κατεύθυνση προς την οποία κινείται το αυτοκίνητο. Επιπλέον, ένα πρωτότυπο σύστημα προβολής φωτός στο έδαφος, σχεδιάζει βέλη που κινούνται προς την κατεύθυνση κίνησης του αυτοκινήτου, προς όφελος των πεζών και άλλων οχημάτων. Το σύστημα μπορεί επίσης να χαράξει διαβάσεις πεζών, για όσους βρεθούν να διασχίζουν το δρόμο μπροστά από το πρωτότυπο.

Δείτε το βίντεο

 

 


About the author


Δείτε επίσης

Ram 1500 2026: Οδηγούμε τον θρυλικό V8 Hemi που επέστρεψε! Αξίζει η νοσταλγία;

Ram 1500 2026: Οδηγούμε τον θρυλικό V8 Hemi που επέστρεψε! Αξίζει η νοσταλγία;

Ο πεντακύλινδρος της Audi γίνεται 50: Η ιστορία του κινητήρα-θρύλου

Ο πεντακύλινδρος της Audi γίνεται 50: Η ιστορία του κινητήρα-θρύλου

Πιο προσιτό το Nissan Juke

Πιο προσιτό το Nissan Juke

Suzuki Jimny Αγροτικό: Ο λόγος που η Suzuki λέει οριστικά «όχι»

Suzuki Jimny Αγροτικό: Ο λόγος που η Suzuki λέει οριστικά «όχι»

Mercedes: Έρχεται το τέλος για τα πίσω φρένα; Η νέα τεχνολογία που αλλάζει τα πάντα

Mercedes: Έρχεται το τέλος για τα πίσω φρένα; Η νέα τεχνολογία που αλλάζει τα πάντα

VW ID.4: Επείγουσα Ανάκληση για κίνδυνο φωτιάς – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες

VW ID.4: Επείγουσα Ανάκληση για κίνδυνο φωτιάς – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες