Mitsubishi 3000 GT: Tο Ιαπωνικό alter ego της Ferrari

Mitsubishi 3000 GT: Tο Ιαπωνικό alter ego της Ferrari

Θα μπορούσατε να μπερδέψετε το Mitsubishi 3000 GT ελαφρώς με μια Chevrolet Corvette. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ περισσότερα: Το αυτοκίνητο είναι μια συγκέντρωση τεχνολογίας στα υψηλότερα επίπεδα, ένα παγκόσμιο σπορ αυτοκίνητο, που έχει γνωρίσει εξαιρετική επιτυχία σε όλες τις ηπείρους : στην Άπω Ανατολή όπου κυκλοφόρησε, εξίσου σημαντικό με όνομα GTO, στην Αμερική όπου ονομαζόταν Dodge Stealth και στην Ευρώπη, με το πιο ανώνυμο ακρωνύμιο 3000 GT. 

Τεχνικές λύσεις αιχμής 

Η επιθετική αυτή Ιαπωνική σειρά grand tourer 2+2, πήρε περισσότερα στοιχεία από τις σύγχρονες Corvette, αλλά και από μερικά ιαπωνικά supercars, όπως το Nissan 300 ZX, το Mazda RX-7 και το Toyota Supra. Αλλά ήταν το μόνο με τέτοιες πρωτοποριακές και αποκλειστικές τεχνικές λύσεις. Για παράδειγμα, μόνιμη τετρακίνηση και κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τετρακίνητο τιμόνι, αυτόματα ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα και «φαινόμενο εδάφους», που καθορίζεται από την αυτόματα ελεγχόμενη μπροστινή αεροτομή και το εφέ Venturi που ακολουθεί.

Mitsubishi 3000 GT: Tο Ιαπωνικό alter ego της Ferrari

Σε υψηλές ταχύτητες, το 3000 G, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής εξοπλισμένο με ένα έξυπνο σύστημα, που χαμηλώνει, για να βελτιώσει την αεροδυναμική : μια ενέργεια που μπορεί επίσης να ελεγχθεί από τον οδηγό, μεταβαίνοντας από την επιλογή “Tour” στην επιλογή “Sport” μέσω ένός επιλογέα κουμπιού. 

Πιλοτήριο μαχητικού

Αυτό που εμφανίζεται μπροστά στον οδηγό, δεν είναι ένα απλό ταμπλό. Είναι ένα είδος πιλοτηρίου αεροσκάφους,  γεμάτο κουμπιά, φώτα και όργανα, μερικά από τα οποία είναι LED. Εν ολίγοις, ένα «μαχητικό», ικανό για αξιοσημείωτες επιδόσεις, χάρη στους 286 HP στις 6.000 σ.α.λ του εξακύλινδρου κινητήρα V με κυβισμό 3 λίτρων, 24 βαλβίδες, διπλό στροβιλοσυμπιεστή και διπλό ενδιάμεσο ψυγείο. 

Mitsubishi 3000 GT: Tο Ιαπωνικό alter ego της Ferrari

Η ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά από την εταιρεία στα 250 χλμ/ώρα. Παρουσιάστηκε σε πρωτότυπη μορφή το 1989, ενώ σαν 3000 GT, μπήκε στην παραγωγή στα τέλη του 1990. Σε μόλις δύο χρόνια, τα εργοστάσια της Nagoya, κατασκεύασαν πάνω από εκατό χιλιάδες, μερικά από τα οποία διατέθηκαν στην Αμερική με τη μάρκα Dodge

Tο alter ego της Ferrari;  

Γιατί να αγοράσω ένα 3000 GT; Πρώτα απ ‘όλα γιατί αποτελεί, μαζί με το Honda NSX, τη μέγιστη έκφραση του Ιαπωνικού grand tourismo. Δεύτερον, το 3000 GT, αξίζει την προσοχή μας για τις επιδόσεις του, οι οποίες του επιτρέπουν να ανταγωνιστεί τις σύγχρονες οκτακύλινδρες Ferrari, ενώ κοστίζει πολύ λιγότερο από άποψη συντήρησης. 

Mitsubishi 3000 GT: Tο Ιαπωνικό alter ego της Ferrari

Αν και τεχνικά περίπλοκο, το 3000 GT είναι στην πραγματικότητα πολύ αξιόπιστοΚάποιοι από τους ιδιοκτήτες του, έχουν δηλώσει ότι έχουν διανύσει 300.000 χλμ., χωρίς να «ανοίξουν» τον κινητήρα, απλώς πραγματοποιώντας το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης.  

Στο δρόμο

Στο δρόμο το 3000 GT, αποκαλύπτει τον χαρακτήρα ενός αληθινού σπορ αυτοκινήτου. Η επιτάχυνση είναι «καυτή» από 0 έως 100 χλμ/ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα. Παρόλα αυτά, το αυτοκίνητο δεν είναι θορυβώδες, επειδή οι Ιάπωνες τεχνικοί, δημιούργησαν ένα χειριστήριο, που ονομάζεται Active Exhaust, το οποίο δρα σε μια βαλβίδα μέσα στον καταλύτη, για να μειώσει το επίπεδο ήχου της εξάτμισης.

Συνοψίζοντας

Δεν υπάρχουν σημαντικά ελαττώματα, εκτός από κάποια που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά του εν λόγω σούπερ αυτοκινήτου. Ένα από αυτά είναι το βάρος του, αφού τα  1.720 κιλά του, σίγουρα δεν είναι ένα λίγα, τόσο για να οδηγείς σβέλτα και κυρίως για να επιβραδύνεις. Για το λόγο αυτό τα τακάκια και οι δίσκοι του, που δεν είναι και  φτηνοί, «καίγονται» ή στραβώνουν κατά μέσο όρο κάθε 15.000 και 30.000 χλμ. Το κιβώτιο ταχυτήτων της Getrag 5-τάχυτο έως το 1994, 6-τάχυτο μετά, είναι λίγο εύθραυστο εάν χρησιμοποιείται με πολύ «άτσαλο» τρόπο. Τέλος, είναι αρκετά δύσκολο να βρεις έναν μηχανικό που να είναι ειδικός στην λεπτομερή συντήρηση και κυρίως, ικανός να βρει γνήσια ανταλλακτικά, αφού το δίκτυο της Mitsubishi δεν είναι πάντα σε θέση να τα παρέχει. 


About the author


Δείτε επίσης

Θεαματικό test drive μίας μηχανής “monster” [Βίντεο]

Θεαματικό test drive μίας μηχανής “monster” [Βίντεο]

F1: Πόσα λεφτά παίρνουν οι μηχανικοί και το πλήρωμα των pit stop;

F1: Πόσα λεφτά παίρνουν οι μηχανικοί και το πλήρωμα των pit stop;

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50α

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50α

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

Κουίζ: Είσαι “καθηγητής” στην F1; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “καθηγητής” στην F1; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Πρόστιμο για οδηγό που οι διαστάσεις του αυτοκινήτου του είναι μεγαλύτερες απο τις προβλεπόμενες

Πρόστιμο για οδηγό που οι διαστάσεις του αυτοκινήτου του είναι μεγαλύτερες απο τις προβλεπόμενες