CEO της Ford: Τα μικρότερα, κερδοφόρα EV είναι μονόδρομος

 CEO της Ford: Τα μικρότερα, κερδοφόρα EV είναι μονόδρομος

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε ότι το ευμετάβλητο τοπίο στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων έχει καταστήσει πιο δύσκολη την πρόβλεψη της κερδοφορίας αυτών των μοντέλων. Ωστόσο, όπως δήλωσε ο CEO της Ford, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να αναπτύξει μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα που μπορούν να αποφέρουν κέρδος σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η Ford τους τελευταίους μήνες καθυστέρησε επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, μείωσε την παραγωγή, «κατέβασε» τους στόχους για το περιθώριο κέρδους και ουσιαστικά επαναπροσδιόρισε τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της βραδύτερης από την αναμενόμενη αύξησης της καταναλωτικής ζήτησης. Ο Τζιμ Φάρλεϊ δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία αλλάζει κατεύθυνση για να αναπτύξει μια μικρότερη, πιο προσιτή πλατφόρμα EV που μπορεί να είναι κερδοφόρα αμέσως μετά την κυκλοφορία των οχημάτων που θα βασίζονται σε αυτή.

«Είναι μονόδρομος ότι θα διαθέσουμε κεφάλαια για ένα νέο προσιτό ηλεκτρικό όχημα… και πρέπει να βγάλουμε χρήματα ήδη μέσα στους πρώτους 12 μήνες» δήλωσε, αναφέροντας το μήνυμα που έδωσε στην ομάδα του. «Και δεν θέλω ένα ανόητο οδικό χάρτη. Θέλω ένα πραγματικό σχέδιο. Και αν δεν μπορείτε να [εκτελέσετε] αυτό το σχέδιο, δεν θα λανσάρουμε το αυτοκίνητο.»

Η εταιρεία έλαβε αυτή την απόφαση επειδή τα μικρότερο ηλεκτρικά οχήματα έχουν περισσότερο νόημα για τους καταναλωτές σε οικονομικό επίπεδο. «Αυτό που μας λένε τώρα οι πελάτες είναι ότι, αν έχουμε [ένα EV] μεγαλύτερο από το Escape, καλύτερα να είναι ένα πραγματικά λειτουργικό αυτοκίνητο ή ένα όχημα εργασίας» δήλωσε ο Φάρλεϊ. «Αλλά αν τα βάλεις κάτω σε οικονομικό επίπεδο και δημιουργήσεις τελικά όλα τα απαραίτητα, συν την μπαταρία, για ένα Escape, για παράδειγμα, ή για κάτι μικρότερο, τότε τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Τότε, έχει νόημα. Στην πραγματικότητα, το λειτουργικό κόστος είναι καλύτερο σε σχέση με μια Corolla ή ένα Civic ή ακόμη και με ένα Maverick.» 

Ο Τζιμ Φάρλεϊ υποσχέθηκε ότι η Ford τελικά θα καταφέρει να αναστρέψει την κατάσταση αναφορικά με τις ζημιές που κατέγραψε η επιχειρηματική της μονάδα που ασχολείται με τα EV, παρομοιάζοντάς την με τις δραστηριότητες της εταιρείας εκτός ΗΠΑ, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία έχανε για καιρό δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, αλλά πλέον έχει κέρδος. Η εταιρεία αναμένει απώλειες άνω των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ φέτος από τα EV της.

Επίσης προσέθεσε ότι απαιτούνται μικρότερα και φθηνότερα EV που θα ανταγωνιστούν τα προϊόντα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, τις οποίες ο επικεφαλής του τομέα EV της Ford χαρακτήρισε ως «κολοσσιαία στρατηγική απειλή». Οι εταιρείες αυτές πωλούν μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα και αναμένεται να εισέλθουν τελικά στην αγορά των ΗΠΑ.

«Αν δεν μπορείς να ανταγωνιστείς στα ίσια τους Κινέζους σε όλο τον κόσμο, τότε το 20-30% των εσόδων σου κινδυνεύει», τόνισε ο Τζιμ Φάρλεϊ καταλήγοντας: «Πρέπει να βρούμε λύση σε αυτό και να το αντιμετωπίσουμε».

 

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Maserati MC20 Cielo Opera D’arte: Μια εκπληκτική δημιουργία ζωγραφισμένη στο χέρι!

Maserati MC20 Cielo Opera D’arte: Μια εκπληκτική δημιουργία ζωγραφισμένη στο χέρι!

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ12;

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ12;

H Tesla γράφει ιστορία: Γιατί θα μειώσει στο μισό το κόστος των αυτοκινήτων της

H Tesla γράφει ιστορία: Γιατί θα μειώσει στο μισό το κόστος των αυτοκινήτων της

Κουίζ: Είσαι “ειδήμων” στη Formula 1;

Κουίζ: Είσαι “ειδήμων” στη Formula 1;

Πρόστιμο για παιδικά καθίσματα: Πόσο θα πληρώσετε εάν δεν έχετε

Πρόστιμο για παιδικά καθίσματα: Πόσο θα πληρώσετε εάν δεν έχετε

Χειροκίνητο ή αυτόματο; Ποιο καίει περισσότερο καύσιμο;

Χειροκίνητο ή αυτόματο; Ποιο καίει περισσότερο καύσιμο;