Ford: Στροφή στα μικρά, φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ford: Στροφή στα μικρά, φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ford έβαλε πλώρη προκειμένου να φέρει στην αγορά φθηνά, μικρά EV προκειμένου να περιορίσει τις απώλειες της στα EV και να αντιμετωπίσει την Tesla και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αναπροσαρμόζοντας την στρατηγική της στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας, η Ford θέλει πλέον να «πάρει αποστάσεις» από τα μεγάλα, ακριβά ηλεκτρικά οχήματα, καθώς οι υψηλές τιμές τους αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο προκειμένου οι παραδοσιακοί αγοραστές να πειστούν να κάνουν τη μετάβαση στα EV , όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ.

«Προσαρμόζουμε επίσης τη διάθεση των κεφαλαίων μας, δίνοντας περισσότερη έμφαση στα μικρότερα EV», δήλωσε Φάρλεϊ προσθέτοντας ότι η Ford «έβαλε ένα στοίχημα πριν από δύο χρόνια που κανείς δεν γνώριζε» για τη συγκρότηση μιας ομάδας που θα δημιουργούσε μία πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους.

Επικεφαλής της μικρής αυτής ομάδας είναι ο Άλαν Κλαρκ, εκτελεστικός διευθυντής ανάπτυξης προηγμένων EV, ο οποίος εντάχθηκε στις τάξεις στη Ford πριν από δύο χρόνια έχοντας εργαστεί πάνω από 12 χρόνια για την Tesla.

Η νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων της Ford θα αποτελέσει τη βάση για «πολλούς τύπους οχημάτων», δήλωσε ο Φάρλεϊ, τα οποία θα πρέπει να αποφέρουν κέρδος. Από τον κύκλο εργασιών που προκύπτει από τα υπάρχοντα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Ford προέκυψαν οικονομικές ζημίες 4,4 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι, με τις απώλειες να προβλέπεται να αυξηθούν έως και 5,1 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024.

Καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνονται, ο Φάρλεϊ προσπαθεί να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στον περιορισμό των δαπανών για ηλεκτρικά οχήματα κατά 11 περίπου δισεκατομμύρια ευρώ και την αύξηση της παραγωγής των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία παράγουν τα κέρδη που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση της μελλοντικής ανάπτυξης της εταιρείας.

Τον Δεκέμβριο, η Ford μείωσε κατά το ήμισυ την παραγωγή των ηλεκτρικών F-150 Lightning, ενώ αύξησε την παραγωγή των εξαιρετικά κερδοφόρων Bronco και Ranger.

Ο στόχος της εταιρείας για περιθώριο κέρδους 8% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2026 δεν αναμένεται να επιτευχθεί. Για κάθε EV που πούλησε το 2023 η Ford έχασε κατά μέσο όρο 26.000 ευρώ ανά όχημα, κάτι που θεωρείται «μη βιώσιμο».

Τα υβριδικά δίνουν ελπίδα

Μία νότα αισιοδοξίας δίνουν τα βενζινοηλεκτρικά υβριδικά οχήματα, στα οποία η Ford έχει στραφεί ως απάντηση στην ισχυρή ζήτηση των καταναλωτών. Ο Φάρλεϊ δήλωσε ότι αναμένει οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων να αυξηθούν κατά 40% φέτος, σε σχέση με το περσινό άλμα που έφτασε το 25% το οποίο κατέγραψαν οι πωλήσεις αυτών των συστημάτων κίνησης.

Στην παραδοσιακή της επιχειρηματική της μονάδα που εστιάζει αποκλειστικά στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γνωστή και ως Ford Blue, η εταιρεία κέρδισε 754 εκατομμύρια ευρώ προ τόκων και φόρων το τέταρτο τρίμηνο – πολύ ποσό μικρότερο σε σχέση με τις προβλέψεις αναλυτών που έκαναν λόγο για κέρδη ύψους 803 εκατομμυρίων ευρώ. Στην επιχειρηματική της δραστηριότητα που εστιάζει στα επαγγελματικά οχήματα, γνωστή και ως Ford Pro, η αυτοκινητοβιομηχανία κέρδισε 1,67 δισεκατομμύρια ευρώ προ τόκων και φόρων, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες.

Τα κέρδη της Ford βρίσκονται σε τεντωμένο σχοινί, καθώς η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο, απαιτώντας αφενός το σωστό μέγεθος ηλεκτρικών οχημάτων που θα μειώσουν τις απώλειες του τομέα, αφετέρου καλύτερη διαχείριση του αυξημένου ανταγωνισμού στον τομέα των τιμών για τη Ford Blue.

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;