Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

Η Porsche παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του Macan, η οποία μεταβαίνει σε πλήρως ηλεκτρική μετάδοση, ενώ  κάνει το ντεμπούτο της πλατφόρμας PPE, που αναπτύχθηκε μαζί με την Audi.

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

Το SUV που κινείται με μπαταρίες και μπαίνει έτσι μαζί με το Taycan στους νέους τιμοκαταλόγους της εταιρείας, θα είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία σε δύο εκδόσεις, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το καλοκαίρι. Οι τιμές υπολογίζεται ότι θα ξεκινούν από τα 88.200 ευρώ.

Σχεδιαστικά

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

 

Η πρώτη σειρά της Macan, που έμεινε στην αγορά για δέκα χρόνια και παρήχθη σε περισσότερες από 800 χιλιάδες μονάδες, αντιπροσώπευε ένα σημείο καμπής για την Porsche και για αυτόν τον λόγο η φόρμουλα δεν έχει αλλάξει, παρά τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή: η σχεδίαση παραμένει αυτή ενός μεσαίου SUV, αλλά τα στιλιστικά χαρακτηριστικά, είναι πλέον ευθυγραμμισμένα με τα πιο πρόσφατα μοντέλα του Zuffenhausen. Αυτό φαίνεται από το μπροστινό μέρος με τα φωτιστικά τεσσάρων στοιχείων και τους κύριους προβολείς, να μετακινούνται στον προφυλακτήρα, την ουρά με την οριζόντια μπάρα LED και τη θέση των εισαγωγών αέρα, ενώ το πίσω παράθυρο είναι πλέον πιο κεκλιμένο και φέρνει το Macan πιο κοντά στον κόσμο των SUV coupe.

Αεροδυναμική

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

 

 Η Porsche εργάστηκε επίσης για την αεροδυναμική απόδοση, λαμβάνοντας Cd 0,25 έναντι 0,36 του απερχόμενου μοντέλου. Ένα αποτέλεσμα που έγινε επίσης εφικτό από νέα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία: Η Porsche Active Aerodynamics (PAA), περιλαμβάνει μπροστινές εισαγωγές αέρα μεταβλητής ροής, ρυθμιζόμενο πίσω φτερό και κινητά πάνελ, στο κάτω μέρος του αμαξώματος. 

Εσωτερικό

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

Οι εσωτερικοί χώροι είναι αποτέλεσμα της ίδιας φιλοσοφίας με το Taycan και την αναδιαμόρφωση του Cayenne. Επομένως, βρίσκουμε ότι ο έλεγχος του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μεταφέρεται στο ταμπλό, ελευθερώνοντας έτσι χώρο στην κεντρική κονσόλα και υπάρχουν έως και τρεις οθόνες που διαχειρίζονται όργανα (12,6″) infotainment με βάση το Android Automotive OS (10,9″) και ψυχαγωγία για τον επιβάτη ( 10,9″). Το head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα, κάνει επίσης το ντεμπούτο του, με πληροφορίες που προβάλλονται σαν να ήταν μπροστά από τον οδηγό σε μια οθόνη 87 ιντσών. Όλα τα καθίσματα, παρά την παρουσία της μπαταρίας, είναι χαμηλότερα σε σύγκριση με το πρώην Macan: έως 28 χλστ λιγότερο μπροστά και 15 χλστ πίσω.              

Διαστάσεις

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

Η νέα Porsche Macan έχει μήκος 4,78 μέτρα δηλαδή 60 χλστ περισσότερο από την προηγούμενη και προσφέρει 86 χλστ περισσότερο μεταξόνιο, συνολικά 2,89 μέτρα. Είναι σχεδόν 20 χλστ φαρδύτερη από το απερχόμενο μοντέλο και 10 χλστ ψηλότερη. Η συνολική χωρητικότητα του φορτίου ξεπερνά το προηγούμενο μοντέλο κατά 127 λίτρα, χάρη στην ένωση μεταξύ του πίσω χώρου με 540 λίτρα και του μπροστινού χώρου των 84 λίτρων.  Επιπλέον το σύστημα μετάδοσης της κίνησης επιτρέπει στο Macan να προσφέρει  ικανότητα ρυμούλκησης, έως 2.000 kg.    

Μετάδοση κίνησης

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

Η πλατφόρμα PPE με αρχιτεκτονική 800 Volt, την οποία έχουν αναπτύξει η Porsche και η Audi για τα μοντέλα με μπαταρία, εισάγει σημαντικές τεχνικές καινοτομίες και επιτρέπει επιδόσεις που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των απαιτητικών πελατών της εταιρείας. Η Macan αρχικά θα χωριστεί στις εκδόσεις 4 και Turbo, αμφότερες με διπλόύς ηλεκτρικούς κινητήρες και οι δύο εξοπλισμένες με λειτουργία overboost, για να προσφέρουν μέγιστη απόδοση επιτάχυνσης. Το Macan 4 θα αποδίδει έως και 408 ίππους και 65 κιλά ροπής, ενώ θα φτάνει τα 220 χλμ/ώρα, επιταχύνοντας από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα με 613 χλμ αυτονομίας. Το Macan Turbo που θα κοστίζει 121.242 ευρώ, θα φτάνει τους 639 ίππους και τα 113 κιλά ροπής, με τελική 260 χλμ/ώρα κάνοντας σε 3,3 δευτερόλεπτα τα 0-100 αντίστοιχα, με 591 χλμ αυτονομίας.

Φόρτιση

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

Η μπαταρία ιόντων λιθίου με πρισματικές κυψέλες, έχει χωρητικότητα 100 kWh και είναι πανομοιότυπη για τις δύο εκδόσεις Macan. Μπορεί να επαναφορτιστεί από στήλες 270 kW, για να φτάσει από το 10 στο 80% σε 21 λεπτά, αλλά μπορεί επίσης να έχει πρόσβαση σε σταθμούς φόρτισης 400 Volt έως 150 kW, μέσω του ενσωματωμένου Power Box. Παρέχεται επίσης σύστημα 11 kW, για φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος.

Κράτημα

Porsche Macan 4 & Turbo: Ηλεκτρικά SUV-Coupe πολυτελείας – πόσο θα κοστίζουν

Για να ενισχύσει την οδηγική απόλαυση και τη δυναμική ισορροπία, ήδη πρωταρχικά στοιχεία της επιτυχίας της πρώτης γενιάς, η Porsche εξοπλίζει τα νέα Macan για πρώτη φορά με σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα, με περιστροφή 5 μοιρών και με αμορτισέρ διπλής βαλβίδας με προαιρετικό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Η αερανάρτηση Pasm, είναι επίσης στάνταρ στο Turbo. Το ePTM, αντιδρά σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου, κατανέμοντας τη ροπή μεταξύ των αξόνων σε περίπτωση ολίσθησης, ενώ υπάρχει και το πίσω αυτοκλειδωμένο διαφορικό PTV Plus.


About the author


Δείτε επίσης

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3