Η υποχώρηση της Volkswagen

Η υποχώρηση της Volkswagen

Ο γερμανικός «γίγαντας» της αυτοκινητοβιομηχανίας προχώρησε σε σημαντική μείωση των τιμών ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί την Tesla και τις κινέζικες εταιρείες  

Ένα ακόμη ηχηρό χαστούκι στην ηλεκτροκίνηση ήρθε με το ξεκίνημα του 2024. Η VW, μπροστά στον κίνδυνο να καταρρεύσει το οικοδόμημα της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ID., λόγω της ραγδαίας πτώσης των πωλήσεων, αναθεώρησε πλήρως την εμπορική της πολιτική για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές. Πέταξε στο καλάθι των άχρηστων τις βαρύγδουπες δηλώσεις των ανωτάτων στελεχών της «για σταθερή εμπορική πολιτική στις τιμές των μοντέλων της γκάμας ID.» και άλλαξε τους τιμοκατάλογους.

Από τις αρχές της χρονιάς πωλούνται οι φθηνότερες εκδόσεις των ID.3, ID.4 και ID.5 στη Γαλλία, στο Βέλγιο, στη Νορβηγία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς η Volkswagen επιδιώκει να ανταγωνιστεί πιο αποτελεσματικά την Tesla και άλλους κατασκευαστές EV. Οι τιμές έπεσαν έως και 8.000 ευρώ.

Ο πανικός είναι έκδηλος όχι μόνο στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αλλά και σε όλες τις μάρκες που έκαναν τα ίδια λάθη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης (πανάκριβες τιμές, περιορισμένη αυτονομία, έωλες υποσχέσεις για το δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Έγκυροι αναλυτές προβλέπουν ότι η ζήτηση για EV θα επιβραδυνθεί φέτος και το 2025. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν δις ευρώ από την υστέρηση των πωλήσεων των EV και αναθεωρούν την πολιτική τους για τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα σε μια απέλπιδα προσπάθεια να εξασφαλίσουν την απαραίτητη για την επιβίωση τους κερδοφορία.

Μύλος η αγορά, γκρίνια από τους μέτοχους, δυσαρεστημένοι οι οδηγοί και οι Κινέζοι κατασκευαστές με τα φθηνότερα EV, δοκιμάζουν τους προβολείς στα πολυτελή περίπτερα τους στην Διεθνή Έκθεση της Γενεύης 2024(26 Φεβρουαρίου-3 Μαρτίου). Εκτός από την Renault και την αδελφή εταιρεία Dacia, κανένας άλλος ευρωπαίος κατασκευαστής δεν τολμά να αντιπαρατεθεί στα ίσια με τους κινέζους στην άλλοτε λαμπερή έκθεση της Γενεύης.


About the author


Δείτε επίσης

Τι είναι τα μεταλλικά πλέγματα που βλέπουμε στα μονοθέσια της F1;

Τι είναι τα μεταλλικά πλέγματα που βλέπουμε στα μονοθέσια της F1;

F1: Οι πέντε πιο πιθανοί «γρίφοι» στο παζλ των μεταγραφών για το 2026

F1: Οι πέντε πιο πιθανοί «γρίφοι» στο παζλ των μεταγραφών για το 2026

Γιατί τα φορτηγά έχουν ακόμη ταμπούρα αντί για δισκόφρενα;

Γιατί τα φορτηγά έχουν ακόμη ταμπούρα αντί για δισκόφρενα;

Ξέρεις πως μπορεί να κάνεις ζημιά στο κιβώτιο αν «πηδάς» ταχύτητες στο σασμάν;

Ξέρεις πως μπορεί να κάνεις ζημιά στο κιβώτιο αν «πηδάς» ταχύτητες στο σασμάν;

F1 – Ο Max Verstappen απαντά στις φήμες για Mercedes: «Εγώ καθορίζω το μέλλον μου»

F1 – Ο Max Verstappen απαντά στις φήμες για Mercedes: «Εγώ καθορίζω το μέλλον μου»

Έχει νόημα να αλλάζεις συχνά το λάδι κινητήρα ; Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Έχει νόημα να αλλάζεις συχνά το λάδι κινητήρα ; Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα