MINI Cooper: Ποιες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό

MINI Cooper: Ποιες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό

Από την πρώτη στιγμή που είδα το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper, στη Διεθνή Έκθεση του Μονάχου IAA Mobility 2023, έχει καρφωθεί στη μνήμη μου η εσωτερική του σχεδίαση.

Τώρα που πλησιάζει η ώρα που θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το μικρό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, μοιράζομαι μαζί σας τα στοιχεία του.

Είναι σαφές ότι η ομάδα των σχεδιαστών του εσωτερικού χώρου κράτησε τα αρχέτυπα στοιχεία της πρώτης γενιάς που δημιούργησε ο Αλεκ Ισιγόνης. Ο εμπνευσμένος δημιουργός το 1959, σχεδίασε τη μινιμαλιστική αισθητική του αυτοκινήτου που αποτελεί το πρότυπο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Έμπνευση

Ο εφευρέτης του Mini, Αλεκ Ισιγονης, σχεδίασε ένα στρογγυλό ταμπλό οργάνων στο κέντρο και τη χαρακτηριστική μπάρα διακοπτών από κάτω. Στο νέο MINI Cooper, ακριβώς αυτά τα δύο στοιχεία, σε συνδυασμό με το τιμόνι, διαμορφώνουν τη δομή του εσωτερικού με μέγιστη σχεδιαστική ακρίβεια.

Mινιμαλιστικό εσωτερικό

Στο πλαίσιο της μείωσης των περιττών στοιχείων, το νέο εσωτερικό αρκείται σε μικρότερο αριθμό εξαρτημάτων, τα οποία είναι έξυπνα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα με υψηλά πρότυπα. Πίσω από το τιμόνι, το προαιρετικό head-up display διασφαλίζει ότι όλο το σχετικό περιεχόμενο θα προβάλλεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Ως αποτέλεσμα, το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού δεν απαιτεί την παρουσία πρόσθετης οθόνης, με αποτέλεσμα η ορατότητα προς τα εμπρός να είναι απρόσκοπτη.

Οικείο παράγοντα ευεξίας

Το μεγάλο σε μέγεθος κυρτό ταμπλό υιοθετεί για πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες. Τα ζεστά και ευχάριστα υλικά συνθέτουν ένα νέο, οικείο παράγοντα ευεξίας στο εσωτερικό. Μια ειδική τεχνική πλέξης χρησιμοποιείται για τη δημιουργία της πρακτικής και ευέλικτης δομής του δίχρωμου υφάσματος από ανακυκλωμένο πολυεστέρα.

Υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφορετικών χρωμάτων για τις υφασμάτινες επιφάνειες και τα καθίσματα ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Για να γίνει το ταμπλό όσο το δυνατόν πιο λεπτό και ευρύχωρο, οι αεραγωγοί είναι εξαιρετικά επίπεδοι.

Γενναιόδωρος χώρος

Οι καθαρές γραμμές και ο γενναιόδωρος χώρος στα εμπρός καθίσματα διαμορφώνουν ένα μοντέρνο, ευάερο περιβάλλον. Με την προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή το εσωτερικό γίνεται πιο φωτεινό και φιλόξενο.

Στο σκοτάδι, ο κρυφός φωτισμός φωτίζει τα πλαϊνά τμήματα συμβάλλοντας έτσι σε μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα στην καμπίνα. Τα καθίσματα διατίθενται σε δύο εκδόσεις, βασική και JCW, με πλαϊνά πάνελ που φέρουν υφασμάτινη επένδυση υψηλής ποιότητας και καλύπτουν τα μπουτόν ρυθμίσεων.

Έμφαση στην άνεση

Το υποβραχιόνιο, τοποθετημένο στο κάθισμα του οδηγού, παρέχει ακόμη περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα. Το πίσω μέρος του οχήματος είναι επίσης λιτό με την έμφαση να δίδεται στην άνεση, ενώ αποσκευές και αντικείμενα μπορούν να τοποθετούνται σε έναν πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο στο χώρο αποσκευών. Αναδιπλώνοντας το πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40, ο χώρος αποσκευών των 200 λίτρων μπορεί να αυξηθεί ευέλικτα με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 800 λίτρα.

Υψηλής ανάλυσης οθόνη OLED

Η κεντρική οθόνη OLED θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς με την υψηλή της ανάλυση. Όπως και το στρογγυλό όργανο του προηγούμενου μοντέλου, η νέα κεντρική οθόνη αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καμπίνας με τις ευέλικτες λειτουργίες της. Ως πίνακας οργάνων, το MINI Interaction Unit αποτελεί κέντρο εμπειρίας και άνεσης. Χάρη στο MINI Operating System 9, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή φωνητικό έλεγχο.

Καλύτερη πρόσβαση

Η οθόνη στο ανασχεδιασμένο cockpit έχει μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό, για καλύτερη πρόσβαση. Η διάμετρος της λεπτής οθόνης αφής, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας γυάλινο περίγραμμα, έχει αυξηθεί στα 240 χιλ. Η λογική λειτουργίας της θυμίζει τα πρότυπα γνωστά από τα smartphones.

Η μοντέρνα γραφική αναπαράσταση του περιεχομένου επικεντρώνεται στα ουσιώδη. Η επάνω περιοχή περιέχει σχετικές πληροφορίες που έχουν να κάνουν με το όχημα, όπως η ταχύτητα και η κατάσταση της μπαταρίας. Όταν πατηθεί η ένδειξη ταχύτητας, εμφανίζεται μια μεγάλη, εντυπωσιακή ένδειξη που απεικονίζει ένα ταχύμετρο πλήρους μεγέθους που εστιάζει ξεκάθαρα στην οδήγηση.

Προσβάσιμες λειτουργίες

Στο μενού Home, τα άλλα widgets εμφανίζονται σε προβολή μικρογραφιών αριστερά και δεξιά της τρέχουσας λειτουργίας του μενού. Αυτά μπορούν να εμφανίζονται και να επιλέγονται σύροντάς τα οριζόντια προς το κέντρο. Στην κάτω περιοχή της οθόνης OLED, τα στοιχεία του μενού Navigation, Media, Phone και Climate) μπορούν να επιλεγούν απευθείας ανά πάσα στιγμή. Όλες οι άλλες λειτουργίες είναι προσβάσιμες μέσω του μενού όπως σε ένα smartphone. Η οθόνη επιστρέφει στην προεπιλεγμένη ρύθμιση μέσω του πλήκτρου Home.

Experience Modes

Το καθένα με τον δικό του σχεδιασμό διεπαφής χρήστη, τα MINI Experience Modes με τις ονομασίες Core, Green και Go-Kart είναι διαθέσιμα στο βασικό εξοπλισμό, ενώ έως και τέσσερα επιπλέον modes περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό MINI Experience Modes.

Ο προαιρετικός προβολέας MINI στο πίσω μέρος της οθόνης OLED φωτίζει το ταμπλό με ασορτί χρωματικούς συνδυασμούς και μοτίβα. Η αλληλεπίδραση της προβολής, του ατμοσφαιρικού φωτισμού και του MINI Interaction Unit έχει ως αποτέλεσμα μια μοναδική, εμβυθιστική εμπειρία που επεκτείνεται στις επενδύσεις των θυρών.

Ψηφιακός επιλογέας χρωμάτων

Στο Personal Mode, για παράδειγμα, μια επιλεγμένη εικόνα μπορεί να οριστεί ως φόντο της οθόνης μέσω της εφαρμογής MINI App. Τα κυρίαρχα χρώματα της εικόνας επεκτείνονται στη συνέχεια στις υφασμάτινες επιφάνειες του ταμπλό μέσω ενός ψηφιακού επιλογέα χρωμάτων. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός κάτω από το ταμπλό και στον καθρέφτη της πόρτας έχει επίσης ασορτί χρωματικό κώδικα.

Κάθε mode έχει ειδικά σχεδιασμένα φόντα που πετυχαίνουν ένα ζωηρό και υψηλής ποιότητας οπτικό εφέ μέσω διακριτικών κινήσεων, ενώ παραμένουν όσο το δυνατόν λιγότερο ενοχλητικά.

Vivid Mode

Όταν επιλέγεται ένα από τα επτά modes, η οθόνη εστιάζει σε ένα σχετικό “Mode App”. Στο Go-Kart Mode, για παράδειγμα, υπάρχει μια ισχυρή εστίαση στο αγωνιστικό DNA της MINI. Η οθόνη και το εσωτερικό υιοθετούν το ανθρακί και κόκκινο χρώμα, ενώ ειδικές αναλογικές ενδείξεις που αφορούν την δυναμική οδήγησης συμπληρώνει το MINI Experience Mode, το οποίο αντλεί έμπνευση από το John Cooper Works. Το Vivid Mode βασίζεται στα χρώματα του εξωφύλλου του άλμπουμ για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Τα Core Mode, Green Mode, Timeless Mode, Balance Mode και Personal Mode είναι επίσης διαθέσιμα για επιλογή ανάλογα με τη διάθεση και τις προσωπικές ανάγκες.

Επανασχεδιασμένη μπάρα διακοπτών

Κάτω από το ταμπλό, η σχεδίαση είναι εξαιρετικά απέριττη. Σε αυτό έχει συντελέσει κυρίως η νέας σχεδίασης μπάρα διακοπτών που παρέχει άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή των experience mode, έλεγχος έντασης ήχου). Ο σχεδιασμός της είναι εξατομικευμένος σύμφωνα με τη λειτουργία της.

Οι δυνατότητες απευθείας επιλογών που παρέχει η σχετική μπάρα διακοπτών εξαλείφει την ανάγκη ύπαρξης επιλογέα ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται περισσότερος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα. Εκτός από τις μεγαλύτερες ποτηροθήκες, υπάρχει επίσης ένας μεγάλος ανοιχτός αποθηκευτικός χώρος.

Το κουτί αποθήκευσης με πλεκτή υφή και υφασμάτινο ιμάντα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Favoured. Τα smartphones μπορούν να φορτίζονται στη βάση ασύρματης φόρτισης στο εμπρός τμήμα της κονσόλας και να τοποθετούνται σε εργονομική θέση στον κεντρικό αποθηκευτικό χώρο.


About the author


Δείτε επίσης

Formula 1: Μεγάλο συγκριτικό μονοθεσίων F1!

Formula 1: Μεγάλο συγκριτικό μονοθεσίων F1!

Formula 1: Δοκιμές F1: Ταχύτερος  με το καλημέρα ο Φερστάπεν!

Formula 1: Δοκιμές F1: Ταχύτερος με το καλημέρα ο Φερστάπεν!

Volkswagen – Mahindra: Συμφωνία για ηλεκτρικά εξαρτήματα και κυψέλες μπαταρίας

Volkswagen – Mahindra: Συμφωνία για ηλεκτρικά εξαρτήματα και κυψέλες μπαταρίας

Honda Acura NSX Type S – 600PS: Μόνο για μυημένους – Δείτε όλα τα χαρακτηριστικά [Βίντεο]

Honda Acura NSX Type S – 600PS: Μόνο για μυημένους – Δείτε όλα τα χαρακτηριστικά [Βίντεο]

YangWang U8: To SUV των 1.200 ίππων έρχεται στην Ευρώπη

YangWang U8: To SUV των 1.200 ίππων έρχεται στην Ευρώπη

«Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»: Η στήριξη φέρνει αποτελέσματα

«Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»: Η στήριξη φέρνει αποτελέσματα