Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Ισπανία

Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Ισπανία

Σχεδιασμένο για να προσελκύσει νεανικό κοινό

Τα πολυτελή μοντέλα έχουν πολλά πλεονεκτήματα που αναζητά ο απαιτητικός οδηγός αλλά πλέον τα περισσότερα premium αυτοκίνητα ανήκουν στις μεγάλες κατηγορίες και έχουν ανάλογη υψηλή τιμή πώλησης.

 

Η Lexus, διέγνωσε έγκαιρα το κενό στην ευρωπαϊκή αγορά και κάνει βουτιά στην πιο δημοφιλή κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, την B SUV. Δημιούργησε ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, το LBX και φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην αγορά έχοντας σαν ατού και την νέα εμπορική της πολιτική που καθορίζει ανταγωνιστικές τιμές πώλησης.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η πρώτη μου οδηγική εμπειρία με το Lexus LBX, έγινε στη Βαλένθια της Ισπανίας. Ο κάλος καιρός ήταν σύμμαχος μου, το θερμόμετρο του πολυτελούς αυτοκινήτου έδειχνε 18 βαθμούς και τα σύννεφα έκαναν παιχνίδια με τον λαμπερό ήλιο. Αυτές οι καιρικές συνθήκες δεν ταιριάζουν στις 20 Δεκεμβρίου και γι αυτό οφείλουμε όλοι να περιορίσουμε τις εκπομπές του CO2. Το Lexus LBX, λόγω του εξελιγμένου υβριδικού συστήματος κίνησης συμβάλει στη κοινή προσπάθεια αλλά σίγουρα η καλύτερη επιλογή για να περιορίσουμε τις συνέπειες από την κλιματική κρίση είναι η ηλεκτροκίνηση.

Άνετη μετακίνηση

Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Ισπανία

Όπως διαπίστωσα στη δοκιμή αρκετών εκατοντάδων χλμ. σε μεικτές διαδρομές, το ιαπωνικό αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο και εξασφαλίζει άνετη μετακίνηση. Οι Ιάπωνες μηχανικοί βρήκαν τον κατάλληλο συνδυασμό στις ρυθμίσεις του αμαξώματος, των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης για να αποκτήσει το πολυτελές μοντέλο τα καταλληλά οδηγικά χαρακτηριστικά, που αναζητούν οι ευρωπαίοι οδηγοί. Στο δρόμο συγκρίνεται ακόμη και με τα μεγαλύτερα πολυτελή μοντέλα της Lexus.

Κύρια στοιχεία για να επιτευχθεί η άνεση και να μειωθούν οι επιδράσεις στους επιβάτες από την κίνηση του αυτοκινήτου είναι το επίπεδο θορύβου και η ποιότητα κύλισης. Η νέα μελέτη για την ηχομόνωση έχει υψηλή απόδοση και μου έκανε εντύπωση το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου στο σαλόνι όταν δεν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας. Πλησιάζει τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Η αποδοτική ηχομόνωση και η χρήση νέων υλικών στο αμάξωμα έχουν περιορίσει δραστικά και τον θόρυβο που εισέρχεται στη καμπίνα μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας βενζίνης.

Ωστόσο, μόλις πάτησα βαθιά το γκάζι για να επιταχύνει το αυτοκίνητο ακούστηκε το βουητό, χαρακτηριστικό όλων των υβριδικών μοντέλων που φέρουν αυτόματο κιβώτιο CVT. Ο θόρυβος εμφανίζεται στιγμιαία και τον συνηθίζεις με την χρήση.

Το LBX διαθέτει ένα νέας Γενιάς Hybrid Electric σύστημα κίνησης. Αποδίδει συνολική ισχύ 136 ιππων, με μέγιστη ροπή 185 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2΄΄ για το προσθιοκίνητο μοντέλο και 9,6 ΄΄ για το τετρακίνητο. Οι επίσημες τιμές του συνδυασμένου κύκλου WLTP δείχνουν κατανάλωση από 4,4 λιτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 100 γραμ./χλμ.

Θερμoδυναμική απόδοση παγκόσμιας κλάσης

Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Ισπανία

Ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.5 λειτουργεί με θερμoδυναμική απόδοση παγκόσμιας κλάσης, η οποία υποστηρίζεται από τεχνολογία καύσης υψηλής ταχύτητας και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως οι ευθείς αυλοί εισαγωγής και οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής που έχουν υποστεί επεξεργασία με λέιζερ. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν εξαιρετικά ελαφριά έμβολα σχεδιασμένα για λειτουργία σε υψηλές στροφές και φέρουν επίστρωση ρητίνης στις ποδιές που μειώνει τις τριβές με τα χιτώνια των κυλίνδρων.

Περαιτέρω θερμική απόδοση επιτυγχάνεται από ένα σύστημα ψύξης που προσαρμόζει τη ροή του ψυκτικού υγρού ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα και την εξωτερική θερμοκρασία. Έτσι επιτυγχάνεται ταχύτερη προθέρμανση του κινητήρα και μειώνονται οι απώλειες τριβών, συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου και υποστηρίζοντας την απόδοση του συστήματος κλιματισμού.

Ο ηλεκτρονικός, έξυπνα μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων στην πλευρά της εισαγωγής υποστηρίζει μια ισορροπημένη λειτουργία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και απόκρισης ισχύος, ακόμη και σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα ή με χαμηλές θερμοκρασίες λαδιού.

Τεχνητή νοημοσύνη

Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί ένα νέο κιβώτιο, το οποίο είναι σχεδιασμένο για εξοικονόμηση βάρους και χώρου. Παρόλα αυτά, έχει 17% υψηλότερη απόδοση από τις συμβατικές μονάδες ίδιου μεγέθους. Ένας συνδυασμός εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), σχεδιασμός ανάπτυξης με εστίαση στο μοντέλο (MBD) και μετρήσεων ακριβείας, χρησιμοποιήθηκαν στον επανασχεδιασμό του κιβωτίου ώστε να μειωθεί το μέγεθος τόσο του συστήματος μετάδοσης κίνησης όσο και της μονάδας του κιβωτίου.

Η νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) είναι αρκετά συμπαγής έτσι ώστε να τοποθετείται ακριβώς πάνω από το κιβώτιο.

Νέα διπολική υβριδική μπαταρία

Το LBX, μετά το Νέο RX, είναι το δεύτερο μοντέλο της Lexus που επωφελείται από μια νέα διπολική υβριδική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) υψηλής απόδοσης.

Η τεχνολογία επιτρέπει την επίτευξη υψηλότερης πυκνότητας ισχύος από μια πιο συμπαγή και ελαφριά μονάδα μπαταρίας. Η υστέρηση απόκρισης μειώνεται κατά το ήμισυ, γεγονός που συμβάλλει σε ζωηρές επιδόσεις, με παροχή πλούσιας ροπής σε χαμηλές ταχύτητες που συνήθως χαρακτηρίζει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συνεισφέρει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της.

Ολόκληρη η μονάδα της μπαταρίας φιλοξενείται κάτω από τα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει τους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα ή τον χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος.

Vehicle Braking Posture Control

Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Ισπανία

 

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του με σύστημα Vehicle Braking Posture Control. Αυτό εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διατήρηση ενός γραμμικού και αξιόπιστου φρεναρίσματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των κλίσεων του οχήματος στις στροφές, διατηρώντας το αυτοκίνητο άνετο και σταθερό και φιλτράροντας τους κραδασμούς.

Το σύστημα χρησιμοποιεί ανεξάρτητους ρυθμιστές πίεσης εμπρός και πίσω που προσαρμόζει την κατανομή της δύναμης πέδησης ανάλογα με την εντολή του οδηγού στο πεντάλ του φρένου και την κίνηση της ανάρτησης κατά τον κατακόρυφο άξονα. Στην αρχή της πέδησης το όχημα θα ανταποκριθεί βυθίζοντας το εμπρός μέρος ώστε ο οδηγός να αισθανθεί ότι το αυτοκίνητο φρενάρει. Με την αύξηση της πίεσης στο πεντάλ θα αυξηθεί η δύναμη πέδησης που κατευθύνεται στους πίσω τροχούς ώστε να μειωθεί η ανύψωση του πίσω τμήματος και το αμάξωμα να «κατέβει». Λόγω της μειωμένης πλέον βύθισης κατά τον διαμήκη άξονα, αυξάνεται η αυτοπεποίθηση του οδηγού, καθώς έτσι εξασφαλίζεται μια γραμμική αίσθηση επιβράδυνσης και επαφής των ελαστικών με το δρόμο, ακόμα και στα δυνατά φρεναρίσματα.

Ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση

Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Ισπανία

Το cockpit του οδηγού παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Lexus NX. Αυτό τοποθετεί τα κύρια χειριστήρια και τις πηγές πληροφοριών γύρω από τον οδηγό, ώστε ο χειρισμός τους να απαιτεί μόνο ελάχιστες κινήσεις του χεριού, με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, με τη λιγότερη δυνατή διάσπαση προσοχής.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οριζόντια διάταξη έχει καθαρή και απλή σχεδίαση ώστε να διατηρείται ανεπηρέαστη η ορατότητα. Εκτείνεται μέχρι τα πάνελ των θυρών, ‘αγκαλιάζοντας’ τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων και επιτυγχάνοντας μία αίσθηση θαλπωρής, παρά τη μεγάλη έκτασή του. Η συνεχής γραμμή που δημιουργείται από αυτή τη σχεδίαση βοηθά επίσης τον οδηγό να αντιληφθεί τις κλίσεις του οχήματος στις στροφές.

Η κεντρική κονσόλα είναι κυρίαρχο στοιχείο της καμπίνας με τη μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων να είναι κεκλιμένη προς τα πίσω, για καλύτερη ενσωμάτωση. Επίσης διαθέτει πλευρικά μαξιλαράκια προστασίας γονάτων με επένδυση, ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με μαλακή επένδυση και ένα κουτί αποθήκευσης χαμηλότερα για μικροαντικείμενα που περιέχει επίσης πρίζα 12 V για χρήση διαφόρων αξεσουάρ καθώς και μία θύρα C-type USB.

Το χαμηλό σημείο καθίσματος ενισχύει την αίσθηση του οδηγού ότι είναι ένα με το αυτοκίνητό του. Τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένα ελαφρώς ψηλότερα σε σχέση με τα εμπρός, ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλή ορατότητα.

Το LBX είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της Lexus που υιοθετεί ένα σύστημα υπενθύμισης το οποίο ειδοποιεί εάν παιδιά, αποσκευές ή άλλα αντικείμενα αφεθούν στο κάθισμα του συνοδηγού ή στα πίσω καθίσματα.

Ψηφιακός πίνακας οργάνων οδηγού 12,3 ιντσών

Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Ισπανία

Νέα, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων – 7 ή 12,3 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Η διάταξη και η προβολή των ενδείξεων και των δεδομένων αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και μπορεί να προσαρμοστεί στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Επίσης μπορεί να προσαρμοστεί και το περιεχόμενο της οθόνης πολλαπλών πληροφοριών.

Προαιρετικά διατίθεται επίσης ένα σύστημα head-up display με δυνατότητα επιλογής τριών προγραμμάτων λειτουργίας για την παροχή διαφορετικών πληροφοριών σχετικά με τις επιδόσεις του οχήματος και την κατάσταση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Συστήματα πολυμέσων και infotainment

Το LBX είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μιας οθόνης αφής 9,8” με αντιανακλαστική επίστρωση που την καθιστά ευανάγνωστη σε όλες τις συνθήκες φωτισμού.

Το σύστημα παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud, βελτιστοποιώντας τον προγραμματισμό διαδρομής με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα κυκλοφοριακά συμβάντα και τις καθυστερήσεις. Ο ψηφιακός βοηθός “Hey Lexus” αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού καθώς ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού, ενώ έχει προγραμματιστεί για να κατανοεί περισσότερους όρους συνομιλίας. Για παράδειγμα, λέγοντας απλά “Hey Lexus, κρυώνω”, το σύστημα θα αυξήσει τη θερμοκρασία του κλιματισμού. Μπορεί επίσης να διακρίνει εάν μιλάει ο οδηγός ή ο συνοδηγός και μπορεί να λειτουργήσει χωρίς να χρειάζεται να απενεργοποιηθεί η αναπαραγωγή ήχου.

Η ενσωμάτωση smartphone ενεργοποιείται με ασύρματη ή ενσύρματη σύνδεση για το Apple CarPlay ή με ενσύρματη σύνδεση για το Android Auto.

Με τη λειτουργία My Setting του συστήματος, έως και τρεις χρήστες μπορούν να καταχωρίσουν τις δικές τους, εξατομικευμένες προτιμήσεις για τα πολυμέσα (ήχος, πλοήγηση κ.λπ.), το όχημα (θέση οδήγησης, εσωτερικός φωτισμός, οθόνη οργάνων κ.λπ.) και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού (χρόνος προειδοποίησης PCS, ευαισθησία Blind Spot Monitor κ.λπ.). Το αυτοκίνητο αναγνωρίζει αυτόματα τον χρήστη είτε με την παρουσία ψηφιακού κλειδιού ή συνδεδεμένης συσκευής μέσω Bluetooth, είτε με αναγνώριση προσώπου (στα μοντέλα που διαθέτουν Driver Monitor Camera).

Ψηφιακό κλειδί

Ένα προαιρετικό ψηφιακό κλειδί αυξάνει την άνεση. Συμβατό τόσο με συσκευές smartphone Apple όσο και με Android, επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να χρησιμοποιούν το κινητό τους για να ξεκλειδώνουν και να εκκινούν το αυτοκίνητό τους. Δεν χρειάζεται να βγάλουν το τηλέφωνο από την τσέπη ή την τσάντα τους, αρκεί να το έχουν πάνω τους.

Η εφαρμογή μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ασύρματο κλειδί για κλείδωμα και ξεκλείδωμα του οχήματος από απόσταση, επιτρέποντας, για παράδειγμα, τη χρήση του αυτοκινήτου ως ασφαλούς σημείου παράδοσης δεμάτων. Στην περίπτωση που το smartphone χαθεί ή εξαντληθεί η φόρτιση της μπαταρίας, τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί το φυσικό κλειδί.

Σύστημα κλιματισμού και Lexus Climate Concierge

 

Η σχεδίαση της μονάδας κλιματισμού στοχεύει στην εξοικονόμηση βάρους και χώρου, στην αθόρυβη λειτουργία και στην αποδοτικότητα που συμβάλλει στη συνολική οικονομία καυσίμου. Η απόδοση θέρμανσης και η ενεργειακή αποδοτικότητα έχουν βελτιωθεί με έναν νέο σχεδιασμό εισαγωγής αέρα που αυξάνει το ποσοστό ανακυκλοφορίας αέρα.

Οδηγούμε το νέο Lexus LBX στην Ισπανία

Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, το Lexus Climate Concierge συντονίζει αυτόματα τη λειτουργία του κλιματισμού με τους θερμαντήρες των καθισμάτων και του τιμονιού, ώστε να επιτυγχάνεται άμεσα η επιθυμητή θερμοκρασία για κάθε επιβάτη. Το σύστημα εισάγει επίσης φρέσκο αέρα χαμηλής υγρασίας στο πάνω μέρος της καμπίνας για να αποτραπεί το θάμπωμα των παραθύρων, ενώ παράλληλα ανακυκλώνει θερμό αέρα γύρω από τα πόδια των επιβατών.

Το Climate Concierge βελτιώνει περαιτέρω την ποιότητα του αέρα της καμπίνας, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της nanoe-X της Panasonic, που απελευθερώνει μικροσκοπικά σωματίδια νερού από τους αεραγωγούς. Οι ευεργετικές τους επιδράσεις είναι πολλές, συμβάλλοντας στην εξουδετέρωση ιών, βακτηρίων και οσμών. Επίσης, προσφέρουν ενυδάτωση για τα μαλλιά και το δέρμα.

Διαστάσεις

Το LBX έχει μήκος 4.190 χιλ., πλάτος 1.825 χιλ. και ύψος 1.545 χιλ., ενώ το μεταξόνιο είναι 2.580 χιλ. Με μικρό κύκλο στροφής μόλις 5,2 μ., το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη.

Χώρος αποσκευών

Με όλα τα καθίσματα στην κανονική τους θέση, ο χώρος αποσκευών στο προσθιοκίνητο LBX ανέρχεται στα 323 λίτρα, που είναι αρκετά για δύο βαλίτσες των 75 λίτρων οι οποίες μπορούν να μεταφερθούν κάτω από το πτυσσόμενο κάλυμμα. Στην τετρακίνητη έκδοση ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 240 λίτρα.


About the author


Δείτε επίσης

Θεαματικό test drive μίας μηχανής “monster” [Βίντεο]

Θεαματικό test drive μίας μηχανής “monster” [Βίντεο]

F1: Πόσα λεφτά παίρνουν οι μηχανικοί και το πλήρωμα των pit stop;

F1: Πόσα λεφτά παίρνουν οι μηχανικοί και το πλήρωμα των pit stop;

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50α

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50α

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

Κουίζ: Είσαι “καθηγητής” στην F1; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “καθηγητής” στην F1; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Πρόστιμο για οδηγό που οι διαστάσεις του αυτοκινήτου του είναι μεγαλύτερες απο τις προβλεπόμενες

Πρόστιμο για οδηγό που οι διαστάσεις του αυτοκινήτου του είναι μεγαλύτερες απο τις προβλεπόμενες